duminică, 31 iulie 2011

Un fel de replica adresata dlui. Patriciu

Am aflat ca ar fi declarat la Realitatea Tv ca moneda euro e pe moarte. Eu sper ca nu. Euro este un rezultat natural al unui anume tip de dezvoltare economica, aceea care se desfasoara atunci cand exista si un oarecare grad de civism. A fost si este o sansa pe care eu as dori-o candva si altor zone.  Intotdeauna ma ingrozeste alternativa asa cum o vad eu, adica un fel de reintoarcere in trecut, catre societati in care bunastarea era o exceptie. Nici nu vreau sa mai discut despre razboaiele pe care le-au iscat atatea interese si orgolii nationale sau ale diverselor grupuri constituite in variate momente in Europa, de exemplu. Acum avem un model, un continent alcatuit din tari si tarisoare care s-au tras unele pe altele catre crestere economica, chiar daca au mai existat dispute. Astept sa vad ce intampla cu SUCRE dupa ce trecem de generatia Chavez.

Cui ii e frica de civism?

Tot la Realitatea am vazut ieri o stire-semnal  care punea in discutie lipsa de personal pentru noua sectie de cardiologie a spitalului Marie Curie. Aceasta nu poate functiona pentru ca scoaterea posturilor la concurs s-a impiedicat in birocratie sau in rea-credinta. Spuneau in stire ca reprezentantii Ministerul Sanatatii declarau totusi ca problema e in curs de rezolvare. Ceva lipsea si asta m-a izbit. Nici un cuvant despre faptul ca respectiva sectie era rezultatul impresionat al unei campanii publice de strangere a fondurilor, realizata, cred, mai ales de oameni inimosi. Astazi, in Romania, avem nevoie de exemple de civism ca de aer.
Mi-am spus mai intai ca e vina redactorului, dar am gandit apoi altceva. Daca n-o fi facut precizarea tocmai pentru a nu deranja orgoliile autoritatilor? Nu e o reusita din palmaresul lor si, atunci, de ce sa se agite? Astfel de primitivisme te infurie.

Niciun comentariu: